de 1e dagen in cebu

28 januari 2016 - Malabuyoc, Filipijnen

daar ben ik weer !!

we hadden gefrituurde kip (lijkt op de KFC) met rijst, varkens reepjes en gekookte groenten gegeten.
was een leuk restaurantje natuurlijk buiten met enkel een overkapping en 1 buiten muur aar je de gekko's overheen zag lopen.
daarna nog even langs de supermarkt brood gekocht en chocopasta (nutella) en een paar teen slippers aangezien onze bagage nog in hongkong stond
en we de gympen zat waren aangezien het hier normaal is je slipers buiten uit te doen en je op je blotevoeten door het huis te lopen..
uit eindelijk zijn we rond 21:00 gaan slapen.. we hadden een heerlijk bed en een airco op de kamer..
ik heb s'nachts elk uur van de klok gezien, heel onrustig geslapen,, en ben rond 5 uur mijn bed uit gegaan lekker onder de koude douche gestaan..
en een kop thee gezet broodjes choco pasta gegeten met een banaantje,,
daarna anouk rustig wakker gemaakt en een kop koffie voor haar ..
nog even en stuk gelezen.. rond half 9 stond kimberly (Kim)op de stoep en was het leuk om haar weer te zien..
aangezein we onze bagae nog niet hadden moeten we er eigelijk op wachten..
maar we zijn naar de school gegaan van de studenten.. dat was echt heel gaaf om te zien we werden warm ontvangen.
heb daar ook nog wat andere studeten gezien van de vorige groep,, en de groep die rond april naar nederland komt..
eenmaal terug bij het logeerhuis van Bhebie heb een potje gekaart met Kim.. niet veel later kwam onze bagege aan en konden we met kim mee naar huis,,
dus we gingen wachten op de bus !! en moesten ruim 2 uur in de bus zitten met af en toe een leuke haarspeldbocht
nadat we bij Kim zijn aangekomen werden we hartelijk ontvangen.. het s echte en heel klein huisje met een wc buiten wat eigelijk een pot is met een gat in de grond
en er een klein gordijntje voor hangt zodat niemand naar je kijkt, we slapen op de 1e etage wat allemaal geheel gemaakt is van hout.. 3x hard springen en je kan door de vloer zakken
ik vindt het wel wat hebben zo primitief en ben erg nieuwsschierig geworden naar de andere huizen..
net even nar de markt geweest en wat groente gekocht voor morgen avond en wat brood voor de ochtend.. met wat zakjes oplos koffie en wat flessen water.
ook gelijk waspoeder gehaald zodat ik later de week kan wassen..
nu al rond 18:45 naar bed zodat ik lekker kan lezen en dit verslag kan schrijven... het stikt nu buiten van de muggen dus we zitten veilig onder onze klamboe
morgen weer een dag voor een mooi avontuur..!!

1. Debby:
    28 januari 2016
    Klinkt allemaal super leuk meiden.
    Doe ze de groetjes daar.
    Dikke kus
  2. Tineke:
    28 januari 2016
    Ha ha zoon 3xspringe door zak huisje is echt iets voor jouw corina
  3. Linda:
    29 januari 2016
    Leuk om te lezen zusje♥️
  4. Yoeri:
    29 januari 2016
    Nogmaals heel veel plezier daar en doe geen dingen die ik wel zou doen ^.^