en de reis gaat verder

1 februari 2016 - Quezon City, Filipijnen

vanmorgen heerlijk rond 8 uur mn bed uit gegaan en onbeten..
na het ontbijt zijn we naar de zee gegaan en heb ik een stuk gesnorkeld en zag ik een zeester liggen.. en had een kwal mij ook gevonden en heeft mijn beide benen toegetalkeld
gelukkig met wat lotion was de jeuk en de pijn zo weg en besloot ik de zee even te vermijden..
daarna zijn we naar the hot spring's geweest. een soort van buiten jaquzzi met de keuze uit 2 baden van ongeveer 36,4 graden
en 42,6 graden en 1 die er tussen in zat daar stond geen bordje bij...
het begint bij en waterval en in de weg van het riviertje wordt er warm water naar boven geduwt uit de grond vandaan.
dat hebben ze omringt met grote stenen zodat je verschillende baden krijgt.. daarna een lekker frisje genomen en met een soort tuk tuk weer naar het dorpje gebracht..
waar we heerlijk een kip hebben gekocht, wel dood en veer vrij en gebraden haha.. na de lunch zijn we naar de watervallen gegaan.. we dachten dat het een route was langs de watervalen
maar het was een route door de waterallen dat je een vest an deed lange kleding en van de watervallen af zou gaan etc. deze kans hebben aan ons voorbij laten gaan we kwamen op ongeveer op de 35 euro pp uit
en de localebevolking betaalde 16 euro pp dus we hadden daar geen zin in om zoveel kosten te maken in de 1e week..
we zijn naar het eind punt geweest waar ook een paar losse watervallen waren en die hebben we bezocht voor 1,50 pp.. dat was net zo leuk!!
ik heb daar heerlijk gezwommen en gesnorkeld anouk heeft daar een bier(tje) gdronken samen met de moeder van kim..
daarna met de bus terug en eenmaal aangkomen bijkim thuis zijn we naar de overkant gegaan om mee te zingen met de kareoke machine!! ze begon met een nummer van pink (perfect) dus ik zong met haar mee maar toen duwde ze de micorofoon in mijn handen,,
oeps je denkt toch niet dat ik ga zingen als de hele straat mee kan luisteren omdat het zo hard staat!! uit eindelijk heb ik het wel gedaan aangzien ze me toch niet weet wie ik ben haha..
nu lekker slapen morgen vroeg er uit omde walesharks te zien !!

goedemorgen!! het is nu 5:00 in d ochtend om 6:00 pakken we de bus naar de walesharks... maar eers ontbijten met een geklutst eitje jammie en een banaan,,
gelijk de koffers klaar zetten om straks door te gaan naar Arihzona (Arihz) mar nu eerst op weg naar de walesharks..
het was een aardig stukje rijden met de bus maar het was geweldig..
eenmaal aangekomen was het best druk maar we werden vriendelijk opgevangen kim kon daar iemand dus dat hielp wel
we zouden eigelijk samen gaan omdat het heel duur s het was 20 euro pp en dat was duur voor kim,, maar we hebben haar mee genomen op de boot ze ging niet zwemmen maar alleen kijken was 6 euro dus dat hebben we voor haar betaald.
nadat we met het bootje op de zee gingen kwamen we de 1e tegen en woohh wat zijn die groot,, toen moesten we natuurlijk nog het water in gaan ik had wel de kriebels hoor,,
maar eenmaal onderwater aan het kijken waren was het echt geweldig !! wat zijn die dieren groot en mooi !!
we hebben een half uurtje gezwommen toe was de tijd om..
snel terug naar het huis van Kim en op naar Arizh het afscheid nemen van deze familie was wel moeilijk ze waren super lief en erg gastvrij..
aangekomen in het stadje van Arizh gingen we met een motortje met zijspan weer opweg naar haar huis koffers op het dak en er in n wij ook het was super knus,,
we kwamen aan en liepen over een klein smal weggetje naar haar huis toe en het was best een luxe huis, een tv, radio, ventilator, mooi was hok met wc.. wouw wat een vooruitgang..
we sliepen in de woonkamer na dat onze bedden in orde waren zijn we het stadje weer in gegaan.
daar hebben we heerlijk  bij de mac donalds ooh wat was dat even fijn ze hebben zelfs rijst bij de menus en pasta..
ook hebben we een wifi dingentje gekocht zodat we vaker iets kunnen doen op het internet..
we gingen in de avond naar het park,, dt was mooi aangezien je daar de sterren goed kon zien en je naast de zee was..
verderop deden ze bingo en we liepen ook langs een slachthuis daar lag een varken op de tafel,, later liepen we terug toen hing hij aan zijn pootjes...
we zijn bij een Disco geweest 1x en nooit meer!!!! de muziek stond zo hard dat we niet konden praten en onze lkeren trilde op de bas en we stonden t verst van de boxen af..
na een half uurtje zijn we weer weg gegaan met een piep in onze oren ,,oeps,,
na een nacht goed slapen zijn we naar het strand gegaan daar een bootje gehuurd om naar een eiland te gaan en daar te snorkelen om te kijken naar het koraal n de vissen en evt de zeeschildpadden maar die waren niet te vinden..
na een paar kwallenbeten w=verder was ik er helemaal klaar mee !!! en ben ik op een rost geklommen om het eiland zelf te zien heerlijk ik wilde eigelijk gaan zingen'' op een onbewoont eiiiiiland'' ...
daarna naar een plek gegaan waar we allemaal tonijn zagen zwemmen in super grote groepen !!
eenmaal terug gngen we weer naar het huis van Arizh en onze spullen pakken om naar Shila te gaan !!
eerst me de bus, toen met de boot, op naar de volgende boot, en dan met een brommer met zijspan naar het huis van Shiela,, ik ben zo blij dat de studenten ons om en om ophalen want hier zou ik zo verdwalen en met de boot was het ook wel handig dat we op de juiste boot stapte.
aangekomen bij het huis van Siela wamen we ook weer in een mooi huisje!! we hebben onze eigen slaapkamer en en goed toilet de familie is heel gastvrj en genieten er heer erg van.
de eerste nacht heel beroert geslapen we sliepen op het bed van shiela maar ze slapen daar gewoon opop een houtebodem met een doek eroverheen..
de volgende morgen heerlijk met veel rugpijn uitbed gegaan en een relax dagje gehouden,, even in het huis van de buren verderop gekeken,, en onze kamer opgruimd met onze luchtbedden op het bed !! later gezellig de film alice in wonderland gekeken,, en samen met Shiela en haar moeder onze was gewassen !!
we hebben savond's heerlijk gegeten vissen soep noedels rijst en banaan..
in de avond heb ik alle kinderen hun haar gevlochten van de boven buren tijdens de film van Frozen!!
daarna zijn we lekker gaan slapen...

Goedemorgen we zijn weer optijd uit de veren we hebben beter geslapen op onze luchtbedden.. het is nu 6 uur sochtend's lekker een bakkie koffie en een broodje nutella.
we zijn ons aa het klaar maken om naar de berg te lopen zodat we singnaal kunnen ontvangen voor het internet.. het uitzicht is hier geweldig.. straks lunchen op de berg en dan weer een uur terug lopen naar het huis van Shiela..

1. Nouz:
    2 februari 2016
    Haha zelfs daar kan je het niet laten Frozen te kijken Veel plezier nog!