we zitten op de helft

9 februari 2016 - Cebu City, Filipijnen

Wouw,, de heenreis was goed te doen,, maar de terug reis van de berg af kregen we een buitje,, wat opzich niet zo erg is tis alleen dan gelijk zo glibberig.. na een paar glijpartijtjes zijn we gelukkig veilig terug gekomen bij het huis van Shiela.. de man die iets verder op woont was onze gids en hij vroeg er een fles water voor!! Later die middag naar het plaatselijke winkelstraatje gegaan en heerlijk rond geneusd,, Anouk heeft een sjaal gekocht als bescherming voor de zon en een rugtas,, ook gelijk weer brood gehaal voor de ochtenden en zon 3 pin automaten geprobeerd,, maar geen 1 gaf ons geld,, dan maar even zuinig doen en  als we terug zijn op Cebu weer pinnen,, nu een avondje lekker rustig aan doen en beter slapen op onze luchtbedden..

Goedemorgen,, au au auw,, we zijn flink verbrand dat wordt een dagje schaduw en een 3kwartsbroek met een t- shirt en mijn sjaal tegen de zon oeps !!!

vandaag hebben we een auto gehuurd met de familie en kinderen van de buren om een rondje op het eiland te rijden.. ze hadden zelfgeteelde groentes mee die ze onderweg gelijk even langs brachten bij een aantal verkoop punten,, daarna door gereden naar een soort zwembad,, nouja een vierkant gegraven bad met rivierwater ofzo en vissen..  daar heb ik even gezwommen om af te koelen,, en kregen we een ijsje van de moeder van Shiela,, de smaak was nogal apart,, niet voor herhaling vatbaar maar alles moet geproefd worden.. later door gereden naar een foot spa waar van die visjes aan je voeten knabbelen,,, whahahah wat een oplichterij een half uur met m’n voetjes in het water gezeten maar de GUPPY’S eten echt niet de dodencellen van je voeten af hoor whahah,, wel een aantal mooie grote vissen in het water gezien dus heb er wel echt van genoten !! achter in de auto (pick-upje) heerlijk geluncht daarna gingen we door naar de watervallen… oooh wat heb ik daar genoten zeg als een slinger aap een aantal keer er in geslingerd via touw aan de boom.. en later ook van de waterval afgesprongen.. heb daar echt heerlijk gezwommen..  vervolgens reden we door naar het strand met WIT zandt… wouw dit lijkt wel een ansichtkaart.. daar heerlijk in de schaduw op het strand gezeten en even de Wi-Fi aangezet,, het echte vakantie gevoel kwam nu pas boven !!

terug in de auto waren we gesloopt.. heerlijk gegeten en ik heb van de kinderen leren kaarten,, nu lekker slapen morgen weer een dag..

daarna 2 dagen rust gehad,, niet echt veel gedaan wel nog wat bijzonders natuurlijk !!

we zijn naar de oma van Shiela geweest en hebben daar het huis gezien,, ook hebben we kokosnoten mee genomen en die leeg gedronken.. en daarna het kokos eruit gegeten..

en Anouk kijkt hoe ze een kip slachten, nekkie door,, bah bloed, daarna in het hete water en heeft ze geholpen met plukken,,, mij niet gezien in die keuken hahaha,, maar we hebben wel heerlijk kip gegeten.. nu vroeg naar bed koffers klaar maken en dan slapen… de wekker gaat om 4:00 we moeten de boot halen

gaap, gaap, ooh wat is het nog vroeg maar we zitten al aan het ontbijt en de laatste dingen pakken we zo in,, dan met de auto naar de haven.. en zelf de kids kwamen mee om mij uit te zwaaien ze noemde me ook Ate Corina (tante) na een grote groeps knuffel zijn we op de bood gestapt en gingen we naar een ander eiland om daar weer met een tuk-tukje door te gaannaar de volgende haven,, op naar de volgende boot, daarna met de bus naar Car-Car waar we opgehaald werden door Jina,, alleen ze stond in de file en kwam pas tegen 17:00 bij het huis aan van de zus van Nimfa  toen besloten om daar met zn 3e te slapen omdat reizen in het donker niet prettig is,, we hebben heerlijk gegeten op het plein bij de kerk,, en daar het lokale eten gekocht bij een kraampje dat daar stond,, het was een super gezellige avond en Anouk heeft balut gegeten ( een embryo in een ei ) ik heb deze maaltijd overgeslagen.. wel nog een heerlijk ijsje gehaald,, daarna weer naar het huis gegaan en gaan slapen .. morgen ochtend de bus naar het huis van Gina ik ben benieuwt..